Netwerkpartners Vreewijk sterker door Coronacrisis

9 juli 2020
Vlak na het uitbreken van de coronacrisis heeft Humanitas een telefonische hulplijn in het leven geroepen. Iedereen met vragen over boodschappen, financien of behoefte aan informatie of een praatje kon hier gebruik van maken. In Vreewijk liep het vanaf de eerst dag storm met zowel hulpvragen als aanbod om te komen helpen.

Met een snel opgetrommeld netwerk van bewoners, professionals en lokale organisaties is er onwijs goed samengewerkt om de mensen uit de wijk te helpen. Maaltijden, boodschappen, hondje uitlaten, vervoer naar het ziekenhuis, niets was te gek voor deze kanjers.

Afgelopen donderdag konden en mochten we iedereen die zich tomeloos heeft ingezet eindelijk bedanken in De Brink. Na het uitdelen van de welverdiende bloemen en het eten van gebak, hebben we samen gekeken naar hoe het nu verder loopt. Moeten sommige bewoners structureel hulp krijgen? Is de vrijwillige inzet wel vol te houden? Moet er professionele hulp worden ingeschakeld? Is er andere ondersteuning nodig? Vele vragen werden er gesteld en beantwoord door wijkteam, wijkverpleegkundige en medewerkers van het Trefpunt.

Iedereen was het er over eens dat de avond een succes was, en dat we als wijk(netwerk) sterker uit de crisis zullen komen. De aanwezigen hebben er in ieder geval vertrouwen in dat de toekomst in Vreewijk rooskleurig is.

Verder lezen

Meer nieuws
Kan De Brink snel weer open?

Rowenda vertelt hoe ze al ruim 5 jaar geleden het gezicht is geworden van De Brink, de rol die ze sinds februari heeft als beheer en welke maatregelen er worden genomen om hopelijk snel weer open te kunnen.

Leeszaal Vreewijk bezorgt thuis

Sinds 2015 is de Leeszaal in Vreewijk een begrip. Je kunt er terecht voor een bak koffie een praatje en natuurlijk het lezen van een boek. Maar ook de leeszaal moest vier weken geleden de deuren sluiten.

Door deze website te gebruiken ga je akkoord met onze privacy voorwaarden